Välling!

Äntligen har Felix börjat ta välling! (peppar,peppar) Det har ju funkat bra på morgonen nu i några dagar men nu funkar det även på eftermiddagen...så skönt!
Är ju lite svårt att sluta amma när han inte ville ta nån välling men nu är det ju inga problem, även om jag kommer fortsätta amma litegrann ett tag till, men känns som att jag inte har så mycket mat åt honom längre så med välling också så blir han ju mätt.

Idag har mamma varit här och hälsat på, hon hade med sig jättegott hembakt bröd som jag nog snart måste gå och äta lite av igen =)
Åkte och hämtade ut gosedjuret jag vann, jättesöt rosa gris..tror kanske att Felix ska få den som en julklapp.
Var in på loppisen i Viksjö och tittade lite, väldigt mycket grejer har dom, hittade ett nattduksbord som jag eventuellt vill ha till Felix rum men ska fundera lite mer på det.

Per är i stan och plockar ut kök så jag och grabbarna har tittat på bolibompa och myst.
Peter har lite munsår så innan han gick och la sig så smörjde jag lite Idominsalva runt munnen på honom, då rynkar han på näsan och säger:
-Emma, den här luktar ju stjärt!

Haha, jag håller med honom!

Imorgon är det fredag igen...fattar inte vart veckorna tar vägen!

Kommentarer
Postat av: Denise

Haha, precis vad jag hållit på med ikväll. VÄLLING! Gjorde i ordning en flaska åt Alvin som han suttit o grejat med en stund innan läggning, också lite i sängen.. han bet mest på flaskan men fick nog i sig några ml ´välling. Ska fortsätta så om kvällarna så får vi väl se om det blir nån framgång här med! När på mornarna ger du felix? Tog han vällingen direkt? :)

2010-10-14 @ 20:02:26
URL: http://denander.blogg.se/
Postat av: caroline

Haha!! Luktar stjärt.. =)

2010-10-14 @ 22:47:08
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-17 @ 01:04:14
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Linda S

ville har också precis börjat ta vällingen! han dricker 2 dl varje kväll och blir tokignär den är slut...konstigt, förut har han vägrat?! skönt o slippa göra gröt jämt o ständigt...

2010-10-19 @ 10:42:59
Postat av: Anett

Bra !!! Nu kan man snart få va barnvakt då :-)

2010-10-19 @ 16:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0