Döpa eller inte döpa?

Det kan man fråga sig...
På ett sätt tycker jag att det är fint med dop, släkten får en titt på bebisen och han får fina presenter som är roliga att spara tills han blir vuxen.

Å andra sidan så känns det dumt att döpa sitt barn när man själv inte är kyrklig för fem öre...iofs så är jag ju medlem i svenska kyrkan och det är ju egentligen bara en byggnad...man behöver ju inte ha flera timmars predikan bara för att man döper...

Men men...tål att tänkas på....

Felix har sovit i vaggan hela natten och bara vaknat 2 ggr för att äta och få ny blöja, han älskar verkligen att sova =) Hoppas det håller i sig! Är ju så underbart när man får vara utvilad och på bra humör på dagarna, då har man nog mer glädje av bebis-tiden än om man har ett skrikigt barn.

Nä nu ska jag gå och ta på mig lite mascara så man ser ut som folk när Tobbe & Camilla kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0