Bilbarnstol

Per fick åka och köpa en bilbarnstol på väg hem från jobbet igår.
Jag hade hittat den på blocket och bra pris var det så då måste man ju skynda sig att handla..=)

Så här ser den ut:



Det är en Acta Graco med basenhet som sitter fast i bilen så kan man bara klicka fast bilbarnstolen när man ska åka nånstans..så slipper man böja sig in i halva bilen och greja med bilbälte varje gång.

Igårkväll var vi på förlossnings-föreläsning...var intressant men så jävla långt!! Dom höll på i nästan två timmar...!
Fick veta att man får gå hem 6 timmar efter förlossningen (om allt gått bra) eller ta in på vårdhotellet.
Om det varit nån komplikation får man stanna på BB....hmm...känns ju som att man vill stanna på vårdhotellet i ett dygn iaf...åka hem efter 6 timmar känns ju lite väl snabbt.

Imorgon ska vi åka till IKEA och handla bokhylla, sen ska väl förhoppningsvis vardagsrummet bli inflyttningsklart i helgen! =)


Kommentarer
Postat av: Linda

6 timmar? Ja herre jösses... i alla fall en dag vill man ju vara där, så man är riktigt säker på att allt är som det ska -plus att det faktiskt är väldigt skönt att vara där de första dagarna och slippa tänka på att laga mat och allt sånt. Bara njuta av bebisen!



Vi var på BB i 4 dagar... dock var inte de sista dagarna frivilliga, utan berodde helt och totalt på inkompetent personal som inte lyssnade på mig! Hoppas ni slipper sånt, Om du eller barnet skulle få någon komplikation, liten som stor..

2009-11-19 @ 16:44:15
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Camilla

Smart att köpa med bas, det hade inte jag till mina och det är ju ett under att deras första ord inte var - Men va Faan, Tobbe fixa!!! Det var så drygt och bökigt.

2009-11-19 @ 17:29:51
Postat av: LInda

oj 6 timmar?! Nå tror jag väl man vill stanna ett dyng iallafall... =/

2009-11-30 @ 22:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0