Big bauta baby???

Var till BM igår och mätte magen...om det hade ökat till 38 så skulle jag få ett tillväxt-UL...mitt mått låg nu på 40!!
Dock så sa hon att jag var väldigt svårmätt och att det mycket väl kan vara så att måttet egentligen är mycket mindre..(vilket jag tror)

Imorgon kl.15:00 fick jag iaf tid för UL i Sundsvall...och 15:30 ska jag träffa en läkare där och prata om ultraljudet antar jag??

BM gjorde även en så kallad hinnsvepning för att försöka sätta igång förlossningen (eftersom jag INTE vill gå över tiden och få en 6-kilos baby).
Det var ju inte den mest trevliga upplevelsen jag varit med om men gjorde väl inte så fruktansvärt ont som en del säger...var mest som en hårdhänt gyn-undersökning ungefär...
BM sa iaf att min livmodertapp var helt utplånad och att jag redan hade öppnat mig 1,5 cm så hon trodde absolut inte att jag skulle hinna gå tiden ut, och det låter ju väldigt bra!

Hinnsvepningen verkar iaf inte ha gett nått resultat, inatt har jag sovit bättre än jag gjort på flera veckor, inte minsta sammandragning ens...men men...kan ju ta upp till 48 timmar innan det sätter igång och det är ju som sagt inte ens säkert att det gör det!
Skulle kunna tro att dom gör en till hinnsvepning efter ultraljudet imorgon om det visar sig att bebisen är av modell större.

Nä nu ska jag gå ut och gå med Milo och sen baka semmel-bullar, hoppas dom blir bra så jag kan bjuda min älskling på semlor ikväll! <3


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det där gjorde ja 1 gång när ja väntade Pontus och han kom fram 36 timmar efter de men han kom 7 dagar senare än beräknat BF och 4 gånger med Clara innan hon ville titta fram och hon kom 3 dagar tidigare än beräknat.

SÅÅÅÅ oskönt.

2010-02-02 @ 11:14:48
URL: http://lisa.wånder.se
Postat av: mariana

dom säger ju att när det är nära så sover man hur bra som helst, så fall du bara ligger å slappar idag så kanske det sätter igång inatt ;)

2010-02-02 @ 13:22:14
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Denise

Hur kan du tro det ska sätta igång för mig inatt? Haha, nu skrämmer du mig =)

2010-02-03 @ 13:47:49
Postat av: mariana

Haha denise :p men du har ju inte nå långt kvar alls :p

2010-02-03 @ 14:59:09
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0