Magsjuka?

Tror att min lillskrutt har fått magsjuka. Han somnade igårkväll och efter en timme skulle jag gå och titta till honom och då var det spya i precis hela sängen och över hela honom..=(
Per fick duscha av Felix medans jag bäddade om sängen (tur vi har två madrasser/täcken/kuddar!), hann bara bli klar och lägga ner honom så spyr han igen..
Han får sitta uppe med oss och spyr säkert 5-6 ggr till så det blev stor åtgång på pyjamaser! Tillslut är magen tom och han somnar.
Jag blev nog uppe till kl 02 inatt och gav honom äppeljuice några ggr, vill ju vara säker på att han får i sig nån vätska.

Idag har han än så länge inte spytt något mer (peppar, peppar), just nu ligger han och sover och när han vaknar ska han få prova äta lite gröt.
Konstigt att han inte har feber eller några andra symtom på magsjuka!?!?

Kommentarer
Postat av: Melanie

Usch, stackars Felix!

Men vad tycker du att han mer borde ha för symptom för att kunna klassa det som magsjuka?

Viktor kräktes två gånger för någon vecka sen, sen gick det två dagar så låg resten av familjen...

2010-12-30 @ 12:29:16
Postat av: Emma

Ja med symtom menar jag feber, diarre eller iaf lite hängig.

Nu har han fått diarre också så inget tvivel om att han är magsjuk...usch...hoppas vi andra slipper!

2010-12-30 @ 14:29:06
URL: http://emmagrelsson.blogg.se/
Postat av: Mariana

sv: jo men precis.. har aldrig ens varit med den personen eller ens haft den formen av kontakt med honom..

2010-12-30 @ 14:47:13
URL: http://marianasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0